mandag 14. mai 2012

Noen som kjenner igjen disse plantene??

Hei folkens...
Her  blir vi snart "Tatt av vinden"....uff som det blåser...
Kan vel ikke klage jeg som er i hus.
 Sønn min var på bølgan blå i natt det var nok værre??

Denne planten tror jeg er Maria nøkleblom?
 Lå gjemt under ei helle..spirer i år..

Rundt på tomta dukker det opp noen planter jeg ikke vet hva er...
Jeg er  interressert i gamle historiske stauder og plante,  så nyskjerrigheta tar overhånd;-))
Denne her ligner på karve i blomst, men blomsten er rosa..

Dette aner jeg ikke hva er, men kommer under den gamle terrassen som ble revet i fjor...
Gamle akeleier dukker opp overallt, men de kjenner jeg jo...pluss mange til..

Tror det er gamle stauder/urter...??? Eller??

3 kommentarer:

Tovepia sa...

Kan ikke hjelpe deg, dessverre..men artig at det dukker opp slike herligheter helt uten videre;)
Blåser her også..potter har forsvunnet fra terrassen..tomme potter:O)
Ha gode dager mot 17.mai, klem fra mæ;

Ann Kristin sa...

På bilde nr 1 ligner det på Kusymre, skal komme opp en lys gul blomst :)
Kusymre er frisk og fin :)
spent og høre hvordan den vokser :)
hilsen ann kristin

Meta sa...

Planten på det midterste bilde ligner på legevendelrot. Blomsten er svak rosa,ligner på karve og lukter helt fortryllende nydelig. Jeg har en ved inngangspartiet,fordi den lukter så herlig.:)

Klem fra Meta