fredag 5. april 2013

Nå starter det i HAGEN..

I går var dagen  for HAGEN...
Nå starter "moroa".
Fuglekasser fikk ny plass. Noen får  rekkehus og noen får enebolig...
De var tomme, så håper våre små venner flytter inn i år...

Krukkene kom frem og må vaskes etterhvert...

Plena bak huset ble raket, oppå tele...
Bed ble ryddet for granbar. Det jeg klarte å røske opp fra isen...



Donna, Tassa og Kaiser følger med på det som skjer ...
Her må platting oljes, gelender males, hus males og dør males i anna farge...
I vinter fikk jeg kjøpt et teak bord, tungt og solid med 4 stoler.
Det må pusses og oljes.
Vil gjerne ha den slitte grå fargen, men hvordan får jeg nå det til??
Vedlikeholdsfritt da eller?
Gjerdet må males....

Vaskes og ryddes...


Haugen med granbar blir litt større for hver dag.
Dette er bål plassen vår. Midt i hagen. Er ikke så nøye for her skal garasjen
opp etterhvert.
****
Godt arbeids lysta er på topp ( kun ute for tida ;-)))
****
Da erklærer jeg HAGELIV 2013 for åpnet.
Følg med ;-))

4 kommentarer:

Laila sa...

Jammen har du energi, her er det nesten ingenting som må gjøres, men mye jeg har lyst å gjøre. Foreløpig ligger snøen i tykke lag, så nå har jeg malt soverommet mitt, vegger, lister og halve gulvet. I morgen kan jeg flytte sengen over på det malte og gå løs på andre halvpart.
Hvis du vil ha grått teakbord må du ikke olje det, det må utsettes for vær og vind, så blir det vakkert grått. Mulig det går å beise det, men heller ikke da olje.
Ha en fin helg, klem Laila

Ingun sa...

Takk for svar. Da må jeg bare pusse vekk gammel olje og la det stå til. Godt for allt som slipper å vedlike holdes :-)

Ruths datter sa...

Skal si du er energisk. Godt er det å rydde å rake for å gjøre alt klart for en ny flott sesong. Ønsker deg god helg.
Klem

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Godt å komme i gang etter en lang og kald vinter. Så energisk du har vært. Vi hadde store planer her i Hidlesundet i dag, men så ble det væromslag. I skrivende stund sludder det på tvers og sjøen går hvit i sundet. sistnevnte er sjeldent. Nå er vi litt handlingslammet:)

Ha en flott helg!

Klem fra Hjørdis