onsdag 19. juni 2013

Lupiner i hagen??


 Fikk lyst til å vise noen av staudene mine som jeg har samlet inn fra
 venner, familie og gamle plasser rundt omkring.
Starter med Lupin. Har noen få. En kjent, kjær staude som kommer helt
ut av "kontroll" hvis man ikke klipper vekk frø og kaster i søpla eller 
utenfor gjerdet som jeg gjør;-)) 
Lag deg en hage som er helt gratis!!
Den er aller finest på denne tiden..
 Den blomstrer den to ganger hvis jeg klipper bort
etterhvert som den visner...


Snart er hagen slik jeg vil ha den......
Overgrodd;-))
Putter inn en ny staude nesten hver eneste dag nå....
Skulle ha klipt plena i går, men tida strakk ikke til.
Bedene ble luket og ordnet, alle fire;-))
***
Neste blomst blir Akeleiene....følg med!

3 kommentarer:

Rekkehuset sa...

Lupiner er finfint! Jeg har en som står på en litt bortgjemt plass og jeg vurderer å skaffe meg flere:-) Jammen er det blitt frodig hos deg! Riktig god helg, hilsen Hanne.

stallnilsen sa...

Lupinene er en nydelig plante, æ e veldig glad i den :=)

Fin hage du har.

Lisbeth ;)

Mormorfarmor Inger sa...

Jeg er veldig glad i lupiner, men har ikke hatt egne enda. Tenker hvert år at jeg skal "luske" til meg noen, noen syns jo de er ugress - men det syns ikke jeg! Kanskje jeg plutselig har noen neste år?
God sommer :)