fredag 27. juni 2014

Staudebed...


Plant tett - så sparer du deg for MYE jobb.
Det blir ikke mye plass til ugress her...
I dette bedet er det "hummer og kanari" . men noe skal stå og noe har jeg bare puttet ned...
Det står små busker innimellom her, skal flyttes etterhvert...
Alle tre buskene er avleggere..


Er det en Jasmine tro, husker ikke;-))
Må snart flyttes... 


Den gule er en daglilje, fått av min onkel. Har flere forskjellige typer i hagen..
Lupiner funnet i ei renne et sted...skal bort tror jeg...
Tre Stormarikåpe  fra gartneriet. Liker godt denne..
Dette bedet skal endres neste år. Skal en dam hit - trur eg ;-))
*****
Ha ei god helg og plant tett ;-))

2 kommentarer:

Mira sa...

Flott staudebedd, Greitt å putte fullt ja;-)
Det heter Skjærsmin , Philadelphus coronarius, Husker mamma og pappa var så skuffa over sin for den lukta ikkje, Har to store gamle i hagen her, og det lukter lang vei, spesielt i fuktigt vær.
(Noe me ikkje har, fortsatt tørt hos oss).
Jasmine er den du kan kjøpe som potteplante, sikkert uteblomst et annna sted ,-)

Eg blander fort sånne ord, som ligner.

Eg må på bytur i dag, skal kjøpe bursdagsgave.
Egentlig er det for fint vær til sånt.
Hadet fint Klem,

Edny sine puslerier sa...

Det er lurt å plante tett. Med meg har det sterkeste fått råde nå, for jeg greier ikke ikke å holde alt i sjakk hele tiden. Det gikk bra de første årene, men så fikk gress og diverse hardere tak. Fine bed du har;)