onsdag 10. februar 2010

PLANER....

For et flott vær i dag.
Tur med bikkja til nyhuset for å sjekke utvendig panel.
Virker som det bare er veggen mot nord som må skiftes, og bra er jo det.
Rydder og rydder og fant min kjære gamle engel som har fulgt meg i 50 år.
Den skal i glass og ramme nå over senga mi....

Søster til bestefar f. 1900 har jeg fått den søte engelen av.
Hun er det mennesket som har betydd mest for meg opp gjennom årene.
Hun hadde alltid tid. Desverre ble hun bare litt over 70 år.....
Det fineste jeg vet er små rødmalte stuer og husmannsplasser.
Har så lyst til å kle huset med tømmermannspanel/lektepanel.
Da kan jeg jo bruke mye av panel som er der fra før som underliggere.
Noen som har erfaring fra gjennbruk av gammel panel..
Går det an på et 70-tallshus?
Huset er jo som en Duplokloss..
GOD MIDDAG......

9 kommentarer:

Havfruen sa...

Ser jeg har gått glipp av huskjøpet ditt. Du som har pusset opp så mye der du bor nå...men jaggu bretter du opp armene og gyver løs på nye utfordringer:)
Masse lykke til:)
Klem fra meg:)

Mia sa...

Vilket sött torp, du får mig att längta hem till Sverige.. har ingen aning om gammal panel dessvärre..

Villa von Krogh sa...

Så koselig innlegg.
Jeg har ingen erfaring med det, men du får sikkert svar av en dreven en. :)

Ha en fin kveld da! Klem fra meg

Anonym sa...

Hei.Kjempe fin engel.Koselig hus.Har ikke så mye peiling på panel.Har brukt mest Villmarkspanell som han har laget selv min bedre halvdel.Snekker..Ha en kjempe fin Onsdagdkveld.Klem fra Bodil..

Tovepia sa...

Aner ikke noe om gjenbruk av panel, men det blir så spennende å følge med deg i husprosjektet.
Lykke til og klem;)

Tussi sa...

Å, den engelen er da nydelig!
Jeg har nok heller ingen erfaring med gjenbruk av panel, men kan dele min "filosofi" med deg:
det finnes ikke begrensninger - bare muligheter!

Jeg er sikker på at det lar seg gjøre - lykke til :)

Tulip sa...

Blir spennende å følge videre i hsprosjektet.

For en vakker engel du har.Ja i glass og ramme blir den sikkert enda finere, og holder seg bedre!

klem

Sivangj sa...

For en sjønn engel.. De gode minnene etter noen som har vært kjære gjør tingene vi fikk ekstra spesielle ..
Hmmm gjenbruk av panel ... Er sikkert ikke umulig (er sjelden det har jeg erfart med en pappa som var utrulig på slike ting) men blir sikkert ikke lett heller ...
Ha en hærlig tosdag
Klem fra Siv

sylvia sa...

å hei igjen vennen,tenker du har travle dager nå,du er super flink,blir spennende å følge deg inn i det nye huset,
snakk om herlig engel da,den var kjempe fin,koselig med sånne minner,ja de beste går først sies det jo,dårlig gjort...
tror nok du kan bruke gjenruk panel,spør en byggmester du..ønsker deg herlige dager.
klem fra sylvia