tirsdag 3. august 2010


Så er bedet ferdig. Det gikk med 20 sekker med
blomsterjord...Det ble nesten 5 m langt...
Fikk bygget opp ca 30 cm mot veggen, så nå heller
grusgangen fra veggen...

Bedet er en kombinasjon av lyskasser til
kjellervindu og bed...
"Tomrommet" mellom lyskassene skal fylles
med singel eller stein....

Skrudd sammen av 6" x 2" trykkimp
så det burde holde noen år.....
Mangler mange planter....

Det er lite med planter igjen på gartneriet,
men jeg klarte å skaffe to historiske busk-
roser - Celestial og 4 potteroser...
Resten blir stauder fra litt her og der;-))
Blå iris, hosta, bregner og riddesporer i mange farger..
GOD KVELD!

7 kommentarer:

Anonym sa...

det ble kjempe fint!
regner med at det snart blir høstsalg på gartneriene da kan du kanskje finne noen billigestauder.Jeg håper i hvertfall det da jeg trenger å fylle noen hull i blomsterbeddene.
Klem Igi

Havfruen sa...

Så veldig flott ut:) Har selv plantet nye bed i år...ridderspore her også, blå sådan.. Men jeg har en stor tendens til å plante alt for tett. Har satt ned stokkroser og forskjellige liljer. Må nok grave opp og spre det litt mere ser jeg. Typisk meg...
Lykke til med ditt bed, klem fra meg:)

Anonym sa...

Så flott det ble,nydelig. :))

Tovepia sa...

Rom ble ikke bygd på en dag, og du må jo ha noe koselig å holde på med til neste år også;) Det ser flott ut!!
Et rosebusktips:Leonardo Da Vinci! Nettopp kjøpt, gode referanser og flott å se på;)
Klem fra meg;)

June J. Larsson sa...

Det bedet kommer til å bli kjempefint når du får fylt opp og det "gror seg til"!
Kanskje vi får se bilder av det neste sommer - når rosene står i full blomst og riddersporene har vokst seg kjempehøye? ;))
Flere rosetips: jeg har plantet "Dronning Margrethe" i sommer. Det er en klaserose, en busk som blir opptil 60 cm tror jeg, og som har de nydeligste lys rosa herlige roser! Den blomstrer som bare det, enda den ikke ble plantet før i beg. på juli.

Lykke til videre med bedet!
Klem
June
Nostalgi & Skriverier

AnKa sa...

Gratulere med nytt hus, og blomsterbed. Jeg sier som pappan min bruker å si: Rom var ikke bygget på en dag. Blomsterbedet kommer til å bli så fint når det får litt tid på seg. Ikke bare å få tak i fine planter nå, gartneriene begynner å bli utsolgt for fine, gode planter.
Ønsker deg en flott dag.

Jannickes Hjemmekos sa...

Så fint det var. Har også anlagt bed i år og det mangler litt planter i mitt også. Men som Tovepia skriver; vi må ha noe kosearbeid til neste år også.

Jeg ville spørre deg om en ting. Hvis jeg ikke husker feil, har du kjøpt møbeltrekk på Ellos. Er du fornøyd med det? Jeg har vurdert disse trekkene i ett år, men ennå ikke sumlet meg til å kjøpe. Ønsker deg en god helg. Klem