onsdag 26. oktober 2011

Bestefar sine foreldre og besteforeldre....



Hei på en mørk høstdag...
Jeg har mange interesser, og en er å lete frem gamle bilder fra slekta..
Her om dagen fikk jeg tak i bilde av min bestefar med fam.
 Han er født i 1899.
Alle har tilknyttning - Mangenskogen...


Her er hans foreldre - mine oldeforeldre


Her er mine tipp oldeforeldre....


Alle bildene var merket med navn bak, så jeg var heldig.
Har snart bilder av alle tipp  nå;-))

***
Et morsomt puslearbeid å reg. gamle bilder.
Fint på en mørk høstdag-
***
Ha en flott dag!!


10 kommentarer:

Laila sa...

Fikk nesten hjerte i halsen når jeg så julebildet ditt, men kanskje det er bra å få en påminnelse om at nå går det fort.
Kjempefine gamle bilder, jeg har bilder av et tipp-par og en tipp-mor, og jeg husker godt et sett som faktisk levde til jeg var 16 år.
Ha en fin kveld, klem Laila

Anonym sa...

du er heldig som finner slikt.. i denne slekta blir alt kastet når noen går bort : (

men tenk så staselig de var før.. flotte kjoler..selv på hverdagene pyntet de seg med det de hadde.. ikke mye t-skjorter og joggebukser der : )

kos deg med kvelden ..

Unknown sa...

Å så spennende , de ser så alvolige og stramme ut , det var nok ikke hver dag man gikk til fotografen nei.

Så fin blogg du har , legger meg som følger klem fra Marit.

Anne Britt sa...

Det er moro å forske i gamle bilder og historier. Jeg driver med slektsforskning, og det er moro når "prosjektet" kan illustreres med bilder som dette. Fint når gamle fotografier bir tatt vare på.

Tonemor sa...

Så moro å få tak i slike bilder av slekta.
Ønsker deg en fin torsdag
Klem Tone

skipperfrua sa...

Flotte bilder. Det er så morro å ha, jeg liker også sånne gamle bilder fra slekta.
Men jeg har ikke så mange, men kanskje noen har. Veldig staselige, men de smilte ikke akkurat mye på bildene før i tiden.
På nesetn alle gamle bilder ser de bare veldig alvorlige ut, lurer på hvofor?
Ønsker deg en fin torsdag:O) klem

Anonym sa...

Så koselig å få tak i så gamle flotte bilder!
Klem

Anonym sa...

Det er spennedne å finne gamle bilder, og få vite litt om livene deres! Tenk for noen utfordringer de hadde! Mye slit var det nok, det var nok mest arbeid, og minst lek og moro. De ble fort gamle. Jeg syns også at det er moro med alt som er gammelt, skulle gjerne levd "et år" for hundre år siden! Får vel nøye meg med gamle ting, historier og bilder. Takk for at du vil følge bloggen min!! Vi har nok endel felles intresser! Ha gode dager! Hilsen Anne Marit fra Anntellas landliv

Anonym sa...

Det er spennedne å finne gamle bilder, og få vite litt om livene deres! Tenk for noen utfordringer de hadde! Mye slit var det nok, det var nok mest arbeid, og minst lek og moro. De ble fort gamle. Jeg syns også at det er moro med alt som er gammelt, skulle gjerne levd "et år" for hundre år siden! Får vel nøye meg med gamle ting, historier og bilder. Takk for at du vil følge bloggen min!! Vi har nok endel felles intresser! Ha gode dager! Hilsen Anne Marit fra Anntellas landliv

Bestemor Drillo sa...

De gamle bildene er bare herlige, selv om personene så så strenge ut !
Ha en god helg!
Klem til en bestemor fra en annen!