fredag 9. mars 2018

Bokashi i bøtter og spann

Fra kjøkken vinduet mitt har jeg oversikt over i hvert fall veksthuset. Nå lover langtids varselet varmere værtype, så da prøver jeg meg på årets første sådd...
Sorterer litt frø som tåler å komme i jord tidlig..



Den første fulle bøtta med bokashi kompost er klar for å blandes med jord...
Fyller bøttene lagvis med bokashi og jord. Noe klin, men spennende måte å gjødsle på..
Jord på toppen 

4 bøtter og 4 typer frø...
Aner ikke om dette er riktig :-)


Klart for ut i drivhuset. Fyller snø på toppen som vanning. SÅ får det bare stå der til sola og varmen kommer...
***
Spennende prosjekt!!
30 min jobb/30 min sofa..
(Har krysstallsyke for tiden)
****
Må jo holde det gående @@
:-)

1 kommentar:

stallnilsen sa...

Deilig og være i gang igjen med fræsåinga, håper bare kulden kan slippe taket og at vår varmen snart kan komme.

Ha ei fin helg :)

Lisbeth :)