tirsdag 19. januar 2010

Berre ein hund...

For en stund siden hørte jeg om noen som var hos en seriøs opdretter
og kjøpte to valper for jakt. Trodde eier, som solgte valpene sine i god tro!
Dette var valper fra et kull med landets beste linjer. Jakthunder.
Etterhvert så kom det fram at de ble kjøpt som forsøksdyr.
De blir utsatt for smerte, ubehag.
Rett og slett dyrplageri...
Jeg synes dette er ille.....
Denne "fabrikken" har fått lov til å holde på i mange år.
Jeg blir så sint!
*****
Bildene er av MIN hund som lever et godt liv sammen med en familie
som bryr seg om!
*****
Vær med på oppropet om å stenge denne gården!

STENG LØKEN GÅRD!

14 kommentarer:

Anne Britt sa...

Har skrevet under på dette oppropet tidligere. Forbrytelsen mot disse hundene er grusomme. Hvorfor får dette bare fortsette???

sylvia sa...

hei,
ja dette er så grusomt,stakkars dyr,skulle bli opplyst når en selger valper hvor de skal bo,eller helst se det med egne øyne,har skrevet under der før jul,men vi må ikke glemme det,alle som ikke har skrevet under gjør det nå!!!
godt deres hund har det,nydelig jente å.
klem fra sylvia

Laila sa...

Ein lever i den lykkelige uvitenheit om at slike ting ikkje skjer, men no må ein vakne og få gjort noko med dyreforsøkene som finner stad både her i landet og verden elles.
La alle dyr få RETT til eit godt liv.

Slik som hunden hos dere, flotte bilder av hund og den flotte dattera deres.

Ha ein fin dag.

Anonym sa...

Nydelig hund...og den har det helt herlig ser jeg;)

Villa von Krogh sa...

Herremin! Blir kvalm av slikt!

Takk for koselig hilsen hos meg. Nå skal jeg på gangen din. :)

Ha en fin dag i dag! Klem Anine

Jannickes Hjemmekos sa...

Huff, dette var trist å lese. Det burde vært svartelisting av slike mennesker (masseskriv med foto, slik at oppdrettere gjenkjenner dem)

Fine bilder av datter og hund - klem fra Jannicke

Laila sa...

Hvordan er det mulig, med mattilsyn og dyrevern som arbeider så aktivt.Hvis du kjenner denne oppdretteren så må du få han til å sette opp sikre kontrakter, og forsikre seg om hvem han selger til. Min oppdretter kom på flere besøk til meg, og jeg var der, for at hunden og jeg skulle bli kjent og hun så hvor han kom.
Jeg skal skrive på.
Klem Laila

yesheimen sa...

Jeg blir dårlig av å lese om dyreplageri. Har vært med på å skrive under på å få Løken gård stengt, og håper det skjer snart.
Nydelig hund dere har.
Klem Ann<3

Havfruen sa...

Fysj og fysj!!!!!!!!! Slikt er til å bli rasende av!! Skjønner ikke at de får holde på? Jeg har vært inn og signert på at denne gården må stenges.

Nydelig bilde av hunden din:)
Klem til deg:)

salige lavendel sa...

Jeg får VONDT langt inn i hjertet!!!

Balke gård sa...

Gurimeg, så grusomt!! Ble uvel nå...Er med på stengningen!! Takk og pris for slike hundeeiere som deg! Nydelige bilder! Klem fra ei som også har engler fremme året rundt:-)

Forever Love sa...

Huff, det gjør meg kvalm rett og slett-stakkar forsvarsløse dyr...
Fiine bilder av din hund.

Ønsker deg en god dag.

Klem fra Tonje

Solveig sa...

Åååå dette er fryktelig! Så grusomt å tenke på at noen kan få seg til å gjøre noe sånt!!
Ikke tvil om at din hund har det bra i alle fall! Godt å se. Hadde en retriver for noen år siden, men jeg tror jeg vil vente med å skaffe meg ny hund. Ikke spøk når vi måtte avlive henne pga kreftspredning....Men slik er det å ha dyr. Vi har de på lånt tid....
Ønsker deg og vofsen en god kveld.
Klem fra Solveig

Anonym sa...

Bra intiativ!
Kos deg i kveld sammen med din staselige hund!

Klem Igi