fredag 15. april 2011

Påsketur;-)

I dag starter påsken for meg.......
Litt hjemme og litt nattejobb...

For maaaaange år siden var jeg alltid på fjellstue i påsken....
Med unger og nesten hele bygda....
DET VAR FERIE DET!!


På hytta var  det et salig kaos med våte klær mye folk og ..
...treretters middag hver eneste dag..
Påskeskirenn...
Brune blide og glade. Mye morro!

Konkurranser.
Påskedrink i hytteveggen etter over mila på ski hver eneste dag...
Puhh...

Alltid annen fam.som ble med på lasset i tillegg...
Klær ble stabla og mat ble lagd opp...
Mye som skulle planlegges med fire unger og halve slekta...

Svinekam. Koteletter. Steik og div forretter...
Dessert meg her og dessert meg der;-))

Så reiste vi hjem etter over ei uke ...
Brune på nesa "utvilte"  og glade.....
Jeg var også brun, men alldeles utslitt;-))
********
Men det var da det og itte nå;-))

Nå skal jeg ha ferie.....
Med kaffe på senga..
Småturer i skauen..
Fauleleik...
Turer med bikkja....
Pølse i brød...
Grandiosa....
Kylling...
Suppepose....

Indrefilet og rødvin....
;-))

GOD PÅSKE!
KJØR PENT!!

10 kommentarer:

Tovepia sa...

Ja, det er en tid for alt:O))
..men den påska du skal ha nå,høres herlig ut!!..men jeg tenker nok mange sitter igjen med gode minner fra påska med 4 retter også:O))
Kos dæ maksimalt!!
Klem fra mæ!

Mormor sa...

Fine påsker å se tilbake på, det er godt en hadde "guts" til alt sammen. Ser ut som du får en fortreffelig påske i år også Ha det godt !! Med eller uten snø :)

Elins reiseblogg sa...

Påske har for alltid vært sjøen for meg. Før, da vi bodde annet sted og brukte stedet vi nå bor på til feriested, var det alltid hit vi dro i påska. Nå blir vi hjemme. Slekt og venner kommer "hjem" og på besøk. Det er vår! Mye god mat og kos. Gi meg påske, så står jeg gjerne over jula!

Sivangj sa...

Begge måter å feire påske på høres fortreffelig ut.
Av oss blir det en kombinasjonspåske i år mellom hytte, rødekors, ski, hjemme, hest og en ørliten Lofoten tur :) Skal bli deilig med fri det er sikkert
Ha en hærlig helg og ei flott påske !!!
Klem fra Siv

Annelis hantverk sa...

Underbara bilder! Påsken är en härlig tid och efter den så har vi vår och värme!

Anonym sa...

Minner :-)
Nyt påsken du har foran deg.
Klem fra Igi

Anonym sa...

Tenker du hadde det veldig koselig selvom det var slitsomt også :)
Kos deg i påsken! Ser at planene er klare ;)
klem fra Laila

Torill sa...

Ja, det er vel sånn at det er ei tid for alt. Sikkert kjekk påske den gang, og kjekk påske no !! Me håper på fint vær og fjellturer i nærområdet. Koslig pynta hos deg. Go`påske !!

Violetta sa...

Den høres jo like kjekk ut den påska du planlegger nå, og menyen...ja den er bare helt fortreffelig! :)
God påske!

Tonemor sa...

Høres kjempe hyggelig ut.
God påske
Klem Tone