onsdag 30. september 2009

KRANS - slik lager jeg....

Hei og GOD morgen i stua!

Jeg har fått så mange spm. ang kransen, så her kommer "oppskriften"....
Lager meg bunter/buketter av det jeg finner i naturen eller i hagen.
Surrer med blomstertråd hver bukett.
Lurt med noen bunter som er dekkende....
Krans bast, isopor el. eller lage selv.......
Forslag til buketter....
Rogn
Nyper
Kongler
Tujja..
Snøball-busk
Blomster....
Granbar
Oppklippte kvister...
Kvister med mose...
Blader
Krydder...
Frø-kapsler fra hagen.

Naturen byr på mange farger og muligheter....
Surrer hver bukett på kransen til den blir tett, med blomstertråd...
Ingenting blir feil. Allt er fint på en krans....

LYKKE TIL! ---og ha en fin HØST DAG!

6 kommentarer:

Stoltzen2012 sa...

Nydelig krans! Er vel egentlig ganske enkelt hvis du er litt kreativ, ikke sant? Tror jeg må prøve meg på en sånn :) Takk for tipset!! Ha en fin-fin dag..

Merethe sa...

Kransen du har laget er bare helt nydelig. Som du sier så byr naturen på så mye lekkert nå om høsten. Kanskje jeg også må lage meg en krans. :)

Havfruen sa...

Råstilig:) Takk for tipset:)

Ha en flott dag. Her bøtter regnet ned...dag etter dag...
Klem:)

Tovepia sa...

Skikkelig lekker!! Må ut og plukke noe natur, jeg også;)
Ha en fin dag videre, klem;)

Unknown sa...

Nydelig krans og takk for enkele og lettfatteleg forklaring:0))
Spoærs om eg ikkje må ein tur til skogs og sanke...
Ha ein fin ettermiddag!!

Tulip sa...

Så flott den var! dekorativt med de små hvite "eplene" på. Moro å lage kranser, uansett årstid!