fredag 4. juni 2010

Gauken Galer og mere til...Et innlegg til ære for FRØKEN FJOLS.






Sola skinner og "Gauken Galer" .........en flott dag i dag;-))
*
Jeg har et FJOLS her inne som jeg har en fin dialog med ang ei skuv-
seng på kjøkkenet og innholdet i den.....
Begge er vi "stakkara" Gubbelause" så vi drømmer titt og ofte om en
gubbe i ei skuvseng på kjøkkenet...
En som bare er der liksom i fint å dårlig vær. En vi kan sende opp stigen
ved behov.....
Gubber kan jo brukes til det meste....
*
Begge to er vi litt oppe i åra....
Vi er sporty, humoristiske, arbeidsomme,"sesong arbeidere"som.........
.........skyver vekk rot og skrot, blåser vekk støv og blogger det fine som blir igjen....
*
Hva blei igjen egentlig?
*
Hmmm.......ikke har jeg stige og ikke gubbe og ikke skuvseng......
I dag trur jeg jammen jeg får ta meg en tur til "gamlegubben" å hente stigen min
i hvertfall. Så er nå den i hus;-))
Ha en flott dag med eller uten "Gauk" som galer........;-))
HOPPLA!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Du skal se det snart dukker opp en gubbe til deg også og kanskje har han ei skuvseng og,hihi,du vet den som venter...osv. Ha ei knakande god helg. :))Klem.

Mormor sa...

Nå blei jeg i godt humør ;))
trivelig med skuvseng og gubbe som kan tas fram ved behov ;)
Ps: mange her i dal'n som du kanskje veit ????

Annelis hantverk sa...

Så vackra bilder och färger! Du får låna dikten som jag också lånat från netet.
Ha en skön dag!

Balke gård sa...

Hehe, veldig bra skrevet:-)
sofiesvilla.no kjøpte jeg den, redd de er utsolgt for hvit, men grå og svart har de...Klem

Anonym sa...

Hahaha !
Men.... Litt oppi ÅRA du , lissom ?!
Men resten har du rett i ! :-)

Høres ut som en god ide å hente stigen. ETT sted må man jo begynne .

Ei fortreffelig helg ønskes deg :

VillaVårfrubakken sa...

Så fin blogg...morsomt det du skriver og fine bilder..ha en nydelig helg da.

Tovepia sa...

Flott teppe som sees på bildet, og har du stigen på plass, kan det jo komme friere og utpåkara også:O)

Kos deg i helga og klem fra meg;)

Tulip sa...

Hehe...morsomt innlegg:)
Har tro på at ingen av dere kommer til å gå gubbelaus særlig lenge! :)
Lykke til!

klem

Laila -Karin sa...

Morsomt skrevet.
Ønsker deg en sabla fin helg.
Klem

Laila sa...

Gubbelaus men ikke rådlaus, med trass og trua "jeg kan" kommer man langt.
Ha en riktig god helg, klem Laila

Synnøve sa...

hehe det her er det morsomste jeg har lest på lenge. jeg tro verken du eller frøken Fjols er rådløs iallefall. Ha en kar en kan ta frem etter behov må være rene drømmen.
Bra du henter stigen,så det kan kom utpåkar til deg:))
Ønsker deg ei fin helg

Strikkebesta sa...

Ja, slik er det, alltids noko vi manglar. Sjølv har eg ofte tenkt at eg skulle hatt ei kjerring, for kjerringar er meir fleksible og kan brukast til mykje meir enn ein gubbe kan. Men så slepp eg å sakne ein gubb, då:)Det var ein herleg bukett du har plukka deg!
God helg!

Brocante sa...

Gubber? De gror vilt de - som ugras.... Bare luk de med deg! :-)

De er nå go'e å ha da - noen ganger.