lørdag 12. juni 2010

Sitteunderlag


Ei rolig helg med hekling og shopping i uværet....
Handlet sommer klær til datter mi i dag....
..og litt til meg også..
Jenta ble storfornøyd, og det er hyggelig...
Pyntet seg med ny kjole, tights og rosa sko til sommerball på skolen....
I år var ballet uten foreldre, og det var stas;-))
Oppskrift på sitteunderlag;
16 omg " oldemorruter"
Heklenål nr 5
Garnet er Arctic fra Europris og noen rester i dobbelt garn....
Stor hempe i ene hjørnet.
Holder på med nr 4 nå, alle i forskjellige farger..
De skal henge på ei knaggrekke på hytta...
Brukes i 10 hvite plaststoler. Vi er ofte mange i lag;-))
..og sitter ofte ute hele natta.....
Lørdagskveld og rødvin for to her;-))
God helg!

4 kommentarer:

Strikkebesta sa...

Desse oldemorsrutene er brukbare til det meste! Nydeleg som sitjeunderlag, men det er ein bra jobb å hekle ti stykker:) KOs deg vidare i laurdagskvelden.

Tovepia sa...

Artig å se rutene i denne sammenhengen, faktisk morsommere å hekle jo større de blir;)
Kos deg videre og klem fra meg som nyter peisvarmen og litt rødt i glasset;)

Annelis hantverk sa...

Vad fint man kan göra av mormorsrutor i större format, ser ju riktigt varma och mjuka ut som sittunderlag!
Fin helg!

Lykkeliten sa...

Deilig å kose seg inne med håndarbeid når sola forsvinner.
Lurer på om ikke jeg burde skaffe meg et hekletøy å ha med på ferietur. Kanskej jeg skal rydde litt i restekurven før jeg kjøper noe nytt, og da var jo disse sitteunderlagene dine kjempelure!

God søndag fra lykkeliten