onsdag 2. juni 2010

Trenger litt HJELP......


I går kveld fikk jeg malt ferdig "kroken".
Fargen heter
VESTLANDSRØD og jeg bruker Drygoline Extreme maling.
Noen som har malt huset i denne kombinasjonen. Synes det
ble VELDIG rødt og blankt.....
Virker det annerledes med eggehvit rundt vinduer??
Blekes fargen fort i sola??
Før jeg gyver på strøk to må jeg sjekke litt....
Hva gjør jeg rundt vinduer og dører. Det er da så kjedelig
slik det er nå....???
Har lyst på litt breiere "kanter"
Tips mottas med takk!!

7 kommentarer:

jannes hobbykrok sa...

Vi har også hatt vestlandsrød i flere år,siste strøk i fjor,og hvite karmer,og dører!Fargen er veldig knall noen uker,men får mer dybde når den tørker godt!Den blekes ikke fort i sola,i motsetning til Bergensrød som vi hadde de første årene på Bjørkelangen!
Klem,Janne

Tovepia sa...

Vi hadde en gang skodder ved vinduene, de er tatt av. jeg synes det er fint når det er smalt der;) Tror som jannes at det glansen vil avta.
Klem;)

Berit T sa...

Det hadde jo vært fint med skodder i en lys farge visst du skal ha lys farge rundt vinduene.
Lykke til, det var friskt og fint, og det vil nok bli en annen farge når den har fått satt seg.

Anonym sa...

Har ingen hjelp eller tips og gi deg. Bare innom for å si at du er kjempe flink som står på med oppussing både inne og ute.
Klem igi

Synnøve sa...

Vi har smale karmer rundt vinduene,men jeg malte den fjøla som er nærmeste vinduet i vindusfargen for og få mere kontrast til husfargen. Det er vi fornøyd med.

Flink du er som maler hus,mye arbeid det.
KLem

Brit sa...

Vi har samme fargekombinasjon som deg på huset vårt. Men vi brukte Drygolin oljedekkbeis, Vestlandsrød. Kantene rundt vinduene er egghvite eller mer kremfarget kanskje? Husker ikke navnet på fargen. Vi har hatt denne fargekombinasjonen i 18 år, og er veldig godt fornøyd med valget. Passer godt sammen med sommerens grønnfarer, og like godt sammen med hvit snø :) Malte to nye strøk for to år siden.

Anitas Interiør verden sa...

Vi har samme fargen men malt med Trebitt skulle holde i mange år men fargen blekes veldig i sola synes jeg så i år skal huset bli hvitt. Gleder meg til det. fin blogg du har.
Klem Anita