mandag 29. november 2010

Adventstake fra barndommen....



Denne advent staken begynner å bli "veldig" gammel.
Den er fra jeg var unge. Staken hennar mor ;-)
Vi var 4 unger på 9 år hjemme og når staken kom frem
da var det "kos" rundt bordet i peisestua....
Den er ikke fin eller pen lenger, men den er forventning
og gode minner...


Jeg vil føre tradisjonen videre. Viktig for meg ....
Mamman min bakte alltid kringle til advent...
I går kom det mange innom på varm, nybakt kringle og
kakao med krem...
Åpent hus..
En hyggelig tradisjon å føre videre.

Hviledag og litt småpussling i dag!

Ha ei god ny uke. Senk skuldrene...
Jula kommer...HOKKE SOM den;-))

4 kommentarer:

Åse fra mitt lykkehus sa...

Heisan, enig med deg om at det er viktig å ta vare på tradisjoner, selv om det er fristende til å kjøpe ny julepynt og sånn, syns jo ungene det er kjekkt å ta frem det"gamle"..fint hadde du pyntet iallfall.

Klem Åse

AnKa sa...

Flott gammel adventstake. Hvorfor skal alt være så nytt og hipt?? Nei la oss ta vare på det gamle og glede oss over minnene som ligger bak.
Ønsker deg ei flott uke

Anonym sa...

Det er koselig med tradisjoner, og de er viktig å ta vare på!!
Klem Igi

Sivangj sa...

Så utrulig kjekt med slike gode tradisjoner. Fine tradisjoner må en ta vare på !!
Ha en hærlig uke
Klem fra Siv