fredag 17. desember 2010

Kornband og slikt noe;-))



Hei i Julestria....
Litt "Godis" må jo småfuglene ha i år også.
Litt EKSTRA lissom:-)



Neket ble festet til ei gran slik tradisjonen
er her i de dype skoger.....



Meiseboller som julekuler og ei sløyfe her og der....



En annen hyggelig tradisjon her innpå skauen,som jeg
har nevnt før,er den tradisjonelle "Kønnband-drammen"
Noe sterkt noe. I gamledager var det "Himbrent" .....
Men den står jeg over, men sier ja takk til en Akevitt eller 3;-))
Nei nå må jeg kaste meg i bilen å få "drammen" i hus!
Ha en flott dag!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Koselig å gjøre litt ekstra stas på småfuglene våres :) Men akevitten den klarer jeg ikke!
klem Laila

Tovepia sa...

Akevitt hører med, klart det!!
Dine fugler lever herrrens glade dager i festlig matfat:)
Kos deg i helga og klem fra meg;)

Anonym sa...

Å , jeg skulle ønske jeg likte akevitt.
Det følger så mye kos med den lille drammen ;)
Koselig å høre om sånne tredisjoner..
Veldig koselige bilder av fuglenek og fine bånd ! Helt jul !
Klem fra Ingunn :)

Anonym sa...

Artig tradisjon! Selv liker jeg ikke akevitt, men kanskje det går med rødvin ? ;-)
Klem fra Igi

Mormor sa...

Så fint med røde sløyfer i fugletreet :)
Er der lov å herme ??

Ps. Akevitten er i boks, nå venter vi på rakfisken :)
Ha en fin adventshelg....