onsdag 1. desember 2010

Nesten ferdig med teppet i oldemor-ruter, som jeg kaller for LIN..



Jula nærmer seg. Skriver 1. desember i dag....



I dag tidlig var det 23 kalde ute...
De siste to dagene har jeg "sitti pal" som vi sier her...
Julegave - teppet blir ferdig JIPPI!
Lukk øynen P og M ;-))



Monterer og fester tråder.Prøver å få til en pen
kant rundt....
Pakker det over meg mens jeg jobber. Holder meg
varm. Det er huskaldt om dagen...




Blir noen runder til og litt hvite picoter som avsluttning.
Ser endan nå, bare morro dette her...
Men fy flate for en jobb...
Teppet er til ei dobbeltseng på 150 x 220...
Men jobben har ikke vært værre enn at jeg planlegger et nytt
lappateppe som skal hete JULEFRYD.
Det blir i grånyanser, kry,hvitt litt rødt og muligens litt grønt;-))
Må prøve meg fram....

Ha en fin dag i kulda!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Kjempefint teppe,flittig
du er og ikke minst flink.
Ha en flott dag tross kulda.
Klem fra Mette.

Ragnhild S sa...

Kjempefint! Du har gjort en kjempejobb!!
God 1.des til deg!
Loppeklem

Tovepia sa...

Godt jobba!! Ja, dette har vært litt av en jobb, men dæ, det ble lekkert!! Litt av en julegave dette!!
kanskje jeg skulle begynne med et juleteppe jeg også...hm...god ide!
kos deg videre i kulda og klem fra meg som skal legge på i ovnen;)

C ♥ sa...

Flink du er :) Godt at du ikke stresser!

klem C

Behindabluedoor sa...

Oiiii...sier jeg bare! Dette var helt NYDELIG. Du er jammen meg bare så flink.

Ha en fin kveld.
KLem

cille sa...

Nydelig teppe du har laget! Jammen er du tolmodig og flink. Nydelige duse farger som passer til det aller meste! Ei trivelig adventstid ønskes deg! Klem Cille

Nikoline sa...

Utruleg flott i fargane! Og så høyres det veldig kjekt ut med eit "julrfryd-teppe" også,må eg sei. Men fytti for ein jobb med eit sååå stort teppe!! Håpar mottakaren veit å setta pris på arbeidet som er nedlagt..
Ser du slår meg på gradestokken, her hadde me 21 kalde i natt..brr.. Held meg inne og fyrer i ovnen så den omtrent hoppar på golvet.
Ha ein fin vinterkveld:0)

Havfruen sa...

Knallfint teppe...likte fargene i det veldig godt:) Sitti pal ja...det skal jeg gjøre ikveld, bortsett fra når jeg legger innpå ved i peisen!
Kos dæ, klemmings:)

Anonym sa...

Så vakkert!
En fantastisk gave å gi bort.
Klem Igi

Anonym sa...

Åhh...du er flink !
Nydelige farger.
Jeg beundrer alle som tar fatt
på sånne svære oppgaver :)
Godt du koser deg og klarer
å holde varmen.
Klem fra Ingunn ♥

Gyngestol og kaffigrut sa...

Ååå, det var fint! For en flott julegave!
Og juleteppe var en god ide, kanskje jeg skal begynne med det, om jeg blir ferdig med det jeg holder på med nå:)

Ønsker deg en koselig førjulstid!

Hilde sa...

Såååååååååååååååå lekkert det blir!!! Jeg har akkurat startet på et teppe i hvitt og lilla, men det er veldig langt frem!!! Skal heldigvis lage til en enkeltseng, men allikevel, dette er ikke gjort i en fei,og en utrolig flott gave!
Klem Hilde

Bestemor Drillo sa...

Lekre farger på teppet!
Dette blir flott!
Ha en fin adventstid!
Klem!