mandag 7. februar 2011

En NY utfordring X 2


Sist uke fikk jeg en UTFORDRING fra to bloggvenner


Bloggen Anne-Lises lille hjørne handler mye om Slektforskning, barnebarna og hverdagsliv.
Anne Lise er ei "stå-på-dame" med lun humor, og en "ræser" til slekt og slikt;-)

Bloggen til Mormor handler om "mormortanker". Tanker fra nåtid og gammeldager...
Mange fine historier her...fra turer og hverdagsliv....
Setter veldig pris på Mormortankene;-)

Da prøver jeg meg...

1. Fire ting jeg har gjort i dag
2. Fire ting på ønskelista.
3. Fire ting jeg ikke liker.
4. Utfordre 4 nye bloggere..


Fire ting jeg har gjort i dag. Det er ikke stort da jeg sov til nesten 12;-)
Så da forteller jeg hva jeg gjorde gjorde i går....

1. Tur med bikkja.
2. Lang kaffekos på morningen...
3. Ryddet litt i huset.
4. Tente mange stearin lys om kvelden for hygge og
for å holde varmen (har ikke montert jøtul ennå)

Fire ting på ønskelista....

1. At allt går bra med svigerdatter og forestående fam. forøkning..
2. At alle i fam. og mennesker jeg bryr meg om forblir friske og raske...
3. At jeg har overskudd til å være enda mer medmenneske..
4. Nye joggesko;-)

Fire ting jeg ikke liker.....

1. Mangel på empati...
2. Arroganse..
3. Eldreomsorgen i dag er ikke bra...
4. At jeg ikke fyrer med ved ennå...

Sender UTFORDRINGEN videre til.....






Bildet over er fra 80-års laget til Onkelen min i helga.

En sprek, resurs-sterk, empatisk, snill, hyggelig ,flott, flink kar
som ble hele 80 år..
Han holder hus og hjem i orden.
Har omsorg for barnebarn og fam sin.
Han hadde pyntet og dekket til laget selv...
**
Jeg tar av meg hatten for ONKELEN min og takker for at jeg fikk
lov til å hjelpe deg med å servere og vaske opp;-))
Hyggelig!!
Ha ei flott ny uke folkens!!

4 kommentarer:

Merethe sa...

Hei :) takk for utfordringen. Skal se om jeg tar den om litt ;) Sprek onkel du har da. Godt når dem har helsa og greier seg selv.
Klem

mona.z sa...

Hei, flott blogg du har, jeg har lagt meg til som følger. Fine ord på ønskelista di, heldige deg som snart skal bli bestemor:) Har nylig laget egen blogg, men strever endel med layout og "datatekniske finesser". Ungdommene i huset er ikke så veldig interessert i "mors blogg", så ikke så mye hjelp å få der. Liker godt innleggene dine om hage 2010:) Ha en fin dag, mange hilsner fra Mona.

Anonym sa...

Takk for utfrodringen! Jeg hiver meg rundt i løpet av uka. Klem fra Igi

Rebecka sa...

HEI ;O)

Tusen takk for koselig kommentar. jeg tok utfordringen. første gang jeg er med på sånt..tji-hi. Er ikke helt inne i dette. Alltid veldig koselig å kikke innom deg, NYDELIG det hekletrekket til krakken;O)
Skal bli flinkere til å legge igjen spor...
Takk for at du tenkte på meg da.
Rebecka ;O)