tirsdag 1. februar 2011

Frem fra "glemselen".....



I ryddesjauen sist uke fant jeg endelig de gamle koppene
som mor mi også hadde arvet.....



Rosekoppene er mine nå. Er ikke særlig lei meg for det...
Roser er jo en favoritt, både ute og inne.....



Den gamle hvitmalte hylla fra loppis kom til sin rett med
rosekopper fra "fordums" tider;-)
Et par gamle bøker fra slutten av 1800-tallet ga litt kontrast.





Jeg venter sånn på vår og sommer og hageliv at litt
roser her og der demper "abstinensen"...



Det ble visst mange "roseinnlegg" de siste dagene....
Men ikke fortvil flere kommer;-))
Datter mi gir aldeles opp. Ho mener jeg lider av "skrapesyke"
igjen....
...........sier ho som sparer på "Rosenborg ting og tang" ;-))
Nå er endelig Februar her. Snart kommer saueskinn og
hagestoler ut. Jippi!!

Ha en flott dag!

9 kommentarer:

Stina sa...

Så fint du har det och så söta saker. Gillar porslinet.:-) Kram Stina

Anonym sa...

Lekkert servise dette,får aldri
nok av roseting så bare fortsett
å vise det du. :))Skulle ha vært en rose på rosenborggenser`n også hehehe.
Ha en fin dag.
Klem fra Mette.

Sonja sa...

Ja, så menn lengter vi etter vårlige dager.
Det roseservist pyntet fint opp i hylla di. Godt å se at flere enn meg samler på gamle familieklnodier.

Tovepia sa...

De rosekoppene er flotte, våre gamle naboer på hytta har maken.
Har du en Rosenborgfan i huset også;O Det får'n si;)
Kos dæ videre i dag, klemmings;)

Mormor sa...

Nydelig, -tenker på bestemor....
Kopper er topp, med og uten roser her i huset :)

Synnøve sa...

Kjempefint servise. Morsomt og ha noe som har gått i arv.
Roser blir jeg aldri lei av!
Klem

Mia, New Room Interior sa...

Idag var det sommerstemning hos deg!! Deilig å se litt vår rundt om, jeg nyter hver soldag som minner om våren, og later som det ikke kommer til å snø noe mer.. ;-) Ha en fin kveld! Klem

Anonym sa...

Så flott servise! Nydelige rose mønster.
Klem fra Igi

Heidi sa...

Det var lekkert service! Virkelig pynter opp!
Moro :-D