tirsdag 25. januar 2011

Planlegging av sommerhage....



Planlegging av årets sommerhage er halve morroa det;-)
Skal prioritere busker og trær i år....
*Bjørk...
*Hvitbroket Kornell
*Snøballbusk som brukes til pynt og kranser.
*Syrin
*Kirsebær
*Edelgran til julelys;-)
*Jasmin



*En hvit Rosa Rugosa
*Astrid Lindgren
*Alba M.
*Rosa Mundi
*Parade klatrerose.....

I påsken blir det å rive den gamle terassen.
Ta vare på 35 m2 gamle terassebord som skal bli to
nye plattinger. Må freses/pusses ned for å bli ok...

I høst "glemte" jeg å plante en hel pappeske med løker;-))
Holder på å få disse i jord nå. I esker, krukker, bøtter og spann..
Håper noen overlever da jeg setter dem i et mørkt kaldt rom noen uker til.
Har noen erfaring med å plante slik..?

Ha en flott dag!
.....her skinner sola på meg;-))

9 kommentarer:

sylvia sa...

sol her å,
så nydelig å planlegge hagen i januar,
har noen tanker jeg å,
kanskje vi kan så i vinduskarmen snart.
ha en nydelig dag,
klem

Behindabluedoor sa...

Sol hos meg også, helt sør i landet. Nydelig!!

Blir spennende med hage prosjektet og planleggingen er jo halve prosjektet:))
Lykke til.
Ha en fin dag.
Klem

Skarven sa...

Sannelig skal d bli godt med sommer igjen, selv om jeg liker vinteren vel så godt. Ble inspirert av de fine bildene dine, og kjenner at veldig mange planer holder på bryte seg frem, d spørs om sommeren blir lang nok i år...hehe...

mona.z sa...

Flott og inspirerende blogg du har:) Jeg har plantet løk en nyttårsaften for ca to tre år siden. Plantet dem i krukker m/ny jord, og de var helt fine da de kom opp:)Ha en fin tirsdag

Anonym sa...

Flink å starta planlegginga du:)....skulle ha starta selv også men har utsatt det inntil videre. Skal gjøre en del utvendig i år vi også med hagemur, stein og beplantning....MÅ planlegge med andre ord. Fin inspirasjon i ditt innlegg så må vel sparke meg selv igang også:)

Tovepia sa...

Blir spenennde arbeid dette, og så er det så godt å gå rundt å se at det spirer og gror;)
Du skal se løkene kommer;)
Nyt kvelden, klem fra meg;)

Anonym sa...

Alltid artig å planlegge! Å begrense antall prosjekter kan være en utfordring for meg...
Klem fra Igi

Stubbetufsa sa...

Du verden!
Allerede i gang med planting, og med planlegging!
Da blir det i hvert fall hage!

Anonym sa...

Så spennende,gleder meg til vår og sommer. Ingenting er som å jobbe i hagen å kjenne duften av varm jord og nydelige blomster,drømme,drømme.
Klem.