onsdag 25. november 2009

FORTSETTELSEN

I går kveld da jeg la meg,
stod nissene og tittet gjennom
kjøkkenvinduet og ville inn......
Jeg lot begge to være ute.
Men midt på natten ble det et bråk uten like.
De hadde klatret opp for å "kakke"på...
I huset mitt er det nemlig en hakkespett som dørklokke.
Nissene var SÅ fornøyde med innsatsen,
og etterhvert fikk de komme inn for å varme seg...
De var både blaute og kalde..
Noen rare skapninger disse to.
I samme øyeblikk som jeg åpner ytterdøra,
spretter begge to over dørtreskelen og......
......piler inn i hver sin Thea-sko ..
Gjesper, rister litt på seg og sovner..
Natten gå uten mere nisse-sprell.
Tidlig morgen sitter de i sleden til Mailegnissene,
(som bor i alle hus nå før jul)
og ser på....
....... Frokost TV.
Mens Maileg nissene, ligger i en haug på gulvet.
Forskremte og pjuskete......
*****
Dette er mitt bidrag til utfordringen hos Anetteshus.com
Vis meg din TV
HA EI FIN FØRJULSTRI;-)

15 kommentarer:

Bonjade sa...

Thanks for stopping by......
Do you make these yourself? They are so adorable.
Nice day

Fru Ekeby sa...

Hej!
Tack för din kommentar i min blogg!
Vad kul att du hittade dit!
Du har en mysig blogg själv! Jag gillar när det är både inredning, mat, porslin och trädgård.
Ha det bra från fru Ekeby!

Sonja sa...

Artig historie. Ja, de nissene er virkelig uforutsigbare. Godt at det finnes noen som kan lage litt leven i hverdagen på denne mørke tiden.

Janne i Fagerlia sa...

Koselig nissehistorie. Leste oppskriften din på tomatsuppe - den høres bra ut. Et mye bedre alternativ enn posesuppene vil jeg tro....

Anonym sa...

Mange år siden jeg sluttet å tro på julenissen, men nå kjenne jeg at jeg begynner å bli litt i tvil likevel.... Tror jeg skal låse døra, je !

Lykkelita sa...

Så fine nisser! Godt de fikk komme inn i varmen:)
Jeg har ikke åpnet døra for nissene enda, men en del annen julepynt er på plass - så deilig å pynte litt i denne mørketida!
Ha en fin kveld:)

MariMaja sa...

Tjihi...artig innlegg!

Mia sa...

Hihiii, det er nok på tide at nissene kommer innn i varmen, gitt! Tenk, de må jo ligge bortgjemt i såååå mange måneder, så det skulle bare mangel at de ikke fikk komme "ut av skapet" nå i slutten av november.

Guttemamma sa...

Rampete nisser hos deg altså....Nissene må vente litt her,men adventspynt er på vei inn:)
Kos deg masse og lykke til med natten...
klem

Besta sa...

Nissene mine har ikke fått lov å komme ned fra loftet enda....og mailegg nisse...hmmmm er sikkert den den eneste i blogglandia som ikke eier en.
ha en fin kveld.
klem fra marilyn

♥ Fyra årstider sa...

Vilken söt historia.
Kram Lotta

GundaM sa...

HIhi, så fornøyelig ;) Og neutral tv!

Ps. Har sett blomsten til kråkefoten ja, her blomstrer den i juni. Støvet kalles heksestøv og brukt til mye opp igjennom tiden...

Ha en fi førjulstid du og;)

Heidi sa...

Heioghopp! Er så heldig at jeg har et helt hus fullt av nisser i fjellet bak huset mitt,og de er blå!! Der skulle du ha vært og sett, det er såååå koselig!

Tovepia sa...

Sannelig foregår det på nattestider hos deg;)
Men du er snill som tar dem inn;)
God fredag imorgen med nisser og det hele:D

Linecas have sa...

Kjempe artig innlegg. her smilte jeg godt nå. Det er akkurat slike innlegg med litt fantasi vi trenger til både fest og hverdags.=)