torsdag 26. november 2009

SURT - SØTT - og -RØDT



Middagen i går var blod-klubb,
noe jentungen her i huset IKKE ville ha.
Hun sovnet på sofaen sur som .....
bare en fjortis kan bli....

Rødnissen synes det var reint for gæli at ungen
ikke ville ha noe så godt som klubb.
Servert i en gammel,
stor sandkakeform,
som blir mye brukt i Blogglandia.
Vakker og nostalgisk kjøkkenredskap...

Mens jule-englene synger .....
.........faller smånisser til ro,trøtte og mette.

.....i ei BOSO av nydelige røde vaskekluter
******
HA EN KREATIV DAG;-)



9 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.Hælle dussen for noen nydelige søte nisser.Fjortissen er det ikke noe å bry seg om de bruker å furte...Kjenner til det.Ønsker deg en riktig fin helg.Bodil..

Merethe sa...

Her i huset har vi hatt fire fjotisjenter i tur og orden...de vokser til og blir riktig så voksne :) så morsomme og koselige innlegg du har med disse nissene dine :) Får jo helt julestemning. KOSELIG! :) God helg til deg og fjortisen.

Anonym sa...

Fantastisk morsomme disse innleggene her. Koser meg glugg i hjel når jeg leser dem. Hadde gjerne adoptert disse to nissene her jeg.
Ha en fin helg. Gleder meg til neste innlegg.
Klem fra meg!

Tovepia sa...

Blodklubb er nok ikke favorittmaten til en fjortis;D
Men du har jo mye festlig selskap, da, i tillegg til din fortryllende datter:D
Ha en super fredag..og du...server noe annet i kveld;) Klem;)

sylvia sa...

herlig innlegg,skjønne nisser,å det servise med prikker,så flott...å du...jeg er enig med din datter..ikke jeg heller vil ha det uansett å lekkert det er tilberedt..hehehe...
ha en herlig fredag.klem fra sylvia

Anonym sa...

Kjære deg da, du kan da ikke servere blodklubb til en fjortis !! hvis jeg tenker meg godt om så hadde jeg trolig lagt meg på sofaen for å sove selv jeg. Du skjønner... jeg glemmer ALDRI bøtta med blod fra husmorskola og tanken på å lage mat av noe sånt... Gulp ! Det var ikke ofte jeg skulket skola, men akkurat DA gjorde jeg det ! Så jeg håper virkelig du lot fjortisen sove seg gjennom den traumatiske opplevelsen.

Støtteerklæringer til fjortisen !

Og god helg til deg !

Havfruen sa...

Skjønner fjortisen godt jeg:)) Nydelige nisser du har i hus:)
Har tjuvstarta litt pynting idag her...herlig.
Nyt helga og klem fra meg.

ps. skal blogge oppskrifta på hundekjeks:)

Sidselsidserk sa...

Så fine nisser du har! Fjortiser skal være sure innimellom:-)
God helg!

Mormor sa...

Så koselig fortelling om nissene dine, jeg trur jamen at jeg må se åssen mine har det, eter et år i ei plastkasse !
Og så koselig at du skriver BOSO for seng Det er et ord som blei brukt herover også. Jeg "samler" på gamle ord.
Og til fjortisen: Det går bedre etterhvert !!!