tirsdag 10. november 2009

MALEJOBB

Legg til bildetekst
Hei, og GOD kveld i stua
Her males det igjen, og det er jo ikke noe nytt..
Prøver meg med en lysblå farge i gangen inn til soverommene og badet.
Tak og bjelker er grunnet og malt i hvitt 80 glans.
Veggene er grunnet og fått et strøk med lys blå i 40 glans.

Alle dørene , 4 stk i denne gangen må pusses og males. De blir hvite 80 glans,
eller en kombinasjon av 80 0g 40 glans i speil.
Har noen erfaring med det?

Det skal breie lister mellom bjelker.
Vært mye jobb så langt. Gammel panel og bjelker sprekker, og snekkeren hadde gjort en slett jobb......
Det går med noe fugemasse, silikon;-)) Tryllemiddel!

Ha en fin kveld!

9 kommentarer:

Havfruen sa...

Mal hele dørene i 80 glans spør du meg. Jeg liker 80 veldig bra MEN den dekker innmari dårlig. 4 strøk må til. Men så lekkert det blir da:)
Lykke til videre...det er mye jobb. Har endel furudører jeg også...stønn..
Klem:)

På landet sa...

Nydelig blå farge, jeg hadde tatt alt i samme glans.

Lykke til

Tovepia sa...

Dæ. det blir fint! Tøff du som maler med 80 glans, det er avslørende, men utrolig vakkert! Har maleplaner selv, men er inn i en død-periode..men lever ennu;) Så det blir vel etterhvert;)
Ha en fin kveld og klem fra meg;)

Linda sa...

Jeg hadde nok malt hele døra i 80 glans.
Må innrømme at jeg tok den lettvinte løsningen...etter å ha drøyet maling av dører i to år leverte vi dørene inn og fikk de spraylakkert, de ble som nye.
Det blir sikkert fint med lyseblå.

Ha fortsatt en fin uke!
Klem Linda

Anonym sa...

Nydelig blåfarge, ligner på den vi har i gangen ;-) Jeg ville malt hele døra med samme glansgrad - tror det blir finest og så slipper du bryet med ulike malinger. Ha en god kveld!

Mia, New Room Interior sa...

Fin lysblå farge! Blir sikkert knallbra ferdig! Klem-Mia

Irén sa...

Nydelig lyseblå farge. Omtrent som vi har tenkt å male kjøkkenet vårt med. Går det an å spørre om navn/kode på fargen?

Du har foressten veldig rett i kommentaren du la inn på farsdags-innlegget mitt :-)

Anonym sa...

Står på som en helt du, unge dame ! Skikkelig Fin farge ! Innen du har kommet til dørene så er du sikkert så lei hele malingsprosjektet at du velger å male de i EN glansgrad. På seg selv kjenner man andre...

Å jada, jeg lever godt her oppe i fjellheimen, jeg ! Har igrunn svært så lite å klage på for tida. :-)Lite hjemme, mye borte. Er så kooooselig atte !
Blogginga blir det derimot så såm så med. kan jo ikke rekke alt her i verden. Strikking derimot - det er en fin ting. Er ferdig med genser nummer to til meg selv og er i gang med en til og for første gang i livet så strikker jeg genser til en annen voksenpersom enn meg selv ! DET sier litt, det ! :-)

Kos deg med malinga og resten av det du holder på meg. Og god helg hvis vi ikke " snakkes " før !

Stubbetufsa sa...

Du har liksom pusset opp siden sist jeg var innom! Pusset og malt!
Tipper alt blir lysere enn før, og så må du finne ut hvordan du nå skal dekorere! Litt arbeid = mer arbeid!
Kos deg! Klem!