mandag 30. november 2009

GRATIS PYNT litt Inspirasjon....


Viser litt av julepynten min....

*******
Noen gamle flasker med ore kvister og en sløyfe.
**
For mange år siden sydde jeg flette kranser av stoffer.
Hele slekta fikk til jul.
Sydde lange pølser som ble fyllt med vatt, og flettet.
Hva med en krans i retro stoffer, lin-nyanser el rett og slett jule stoffer.
Skal prøve meg på en hvit, kry i forskjellig stoff..
***
Elste sønn sine røde hjemmestrikka ullstrømper og votter, 30 år gamle;-))
Fra sin høyt elskede Oldemor. Gode minner.
Liten nisse oppi til pynt, eller hva med en grankvist...
***
Malte grankongler fra en barnehage-produksjon for 25 år siden.....
Ha en fin kveld!

9 kommentarer:

Hilde Heimdal sa...

så kooselig med gamle ting , minner :) de grønne og rød pølsene husker jeg fra 80 tallet ja hi hi vi hadde også noen stk av de :)))) syns jeg husker at mamma lagde sånne ja hehe

Ljuva lantliv sa...

Tack för din värmande kommentar hos mig! Så härliga gamla dekorationer du visar. Kram Anna

sylvia sa...

så koselig et innlegg,med minner,herlig pynt,kan jo ikke bli bedre det.
herlig hund på toppen med nisse lue.
ha en fin kveld,klem fra sylvia

Tulip sa...

Ja, ikke alltid det er julepynten som koster noe som betyr mest!
Koselig julepynt du viser...

Ha en fin advent!

Limetwig sa...

Hejsan!
Tack för kommentaren som gjorde att jag hittade till dig! Nu ska jag titta runt lite på din blogg..

Ha det bäst! Åse

Tovepia sa...

Å hvor jeg produserte slike flettekranser også et år;) har ennå 3 stykker selv som kommer opp hver jul;)
Koselig med pynt som har mange minner;)
takk for tilbudet om "hår", det var hyggelig;) Men skal sjekke først på garnbutikken..de har sikkert noe der;)
Ha en fin kveld og klem;;)

Janne i Fagerlia sa...

Slike flettekranser har jeg også laget. Husker jeg satt og stappet vatt med skaftet på tresleiven...

Bestemor Drillo sa...

Det er slik julepynt som betyr noe ! Naturen kan gi oss det vi behøver av vakre ting, men det sklir ut !! Julepynt er også minner! Ha en fin kveld uten stress !

Hannesol sa...

Så koselig og personlig du pynter :) Måtte humre litt da jeg så kransene - jeg sydde noen av de jeg også og ja, alle fikk til jul det året! En av kransene henger nå permament på utedoen på hytta sammen med donissen :0)) - Ha en hyggelig adventstid!